vrijdag 22 november 2013

Over edelstenen


In de kralenwinkel verkoop ik een klein assortiment aan edelsteenkralen. Af en toe wordt er gevraagd naar de betekenis van bepaalde edelstenen. Omdat ik deze vragen meestal niet kon beantwoorden, heb ik me er eens in verdiept:


Amethyst
Deze paarse steen werkt beschermend en zuiverend. Geeft inzicht in gedrag, keuzes en gevoelszaken. Kan helpen bij hoofdpijn en slaapproblemen
Sterrenbeeld: Vissen en Waterman


Amazoniet
Deze groene tot blauwe steen brengt balans en versterkt de vrije wil. Verder heeft amazoniet een positieve invloed op de stofwisseling
Sterrenbeeld: Maagd


Rozenkwarts
De steen van het hart en de liefde. Werkt kalmerend bij verdriet, stimuleert creativiteit en fantasie, voorkomt duizeligheid.
Sterrenbeeld: Stier en Weegschaal


Sodaliet
Bevordert zelfacceptatie en zelfvertrouwen. Versterkt logica en rationeel denken. Tevens werkt sodaliet bloeddrukverlagend
Sterrenbeeld: Boogschutter


Turkoois
Turkoois werkt geneeskrachtig, zuiverend en beschermend. Brengt evenwicht en beschermt tegen negatieve energie. Daarnaast werkt het pijnstillend en ontgiftend
Sterrenbeeld: Waterman en Vissen

1 opmerking:

  1. Leuk om te weten, ik kom binnenkort voor een stukje rozenkwarts om mijn creativiteit een boost te geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen