woensdag 27 november 2013

DIY 'tweedehands' armbandjes

Tweedehands armbandjes



In nieuwe kleding vind ik vaak de leukste labeltjes die ik bewaar omdat ik het zonde vind om ze weg te gooien. Daarnaast heb ik thuis nogal wat zakjes met restjes draad, bedels, kralen en andere frutsels verzameld. 


Tijd om deze een nieuwe bestemming te geven dus! Op deze manier heb ik 2 low-budget armbandjes gemaakt:

Het eerste armbandje


Deze 2 wollen draadjes heb ik uit een trui geknipt. Ik vond het materiaal bijzonder en daarom heb ik ze bewaard. Ze liggen op de foto in een lus over elkaar heen


Ik heb de uiteinden van de onderliggende lus aan de linkerkant door de bovenliggende lus gehaald


En daarna de uiteinden van de bovenliggende lus door de onderste lus, dit was iets meer gepruts want de draden moeten er van onder naar boven doorheen


De lussen zijn aangetrokken en er ontstond een geinige knoop


Aan het ene uiteinde is een hartje geknoopt, de overbodige draadjes heb ik afgeknipt


Aan het andere uiteinde komen twee knoopjes zodat een lusje ontstaat waar het hartje doorheen kan als sluiting


Het resultaat van de achterzijde.
Dit armbandje is ook goed te maken met bijvoorbeeld repen stof van een oud shirt


Het tweede armbandje


Restjes elastiek heb ik altijd genoeg! Het labeltje komt uit een kledingstuk van America Today


Het elastiek is doormidden geknipt en door de uiteinden van de kettinkjes gehaald


Aan beide kanten een knoopje in het elastiek gelegd, eventueel kan hier ook nog een kraaltje aan


Het armbandje heb ik op maat dichtgeknoopt en de uiteinden afgeknipt


Nog een bedeltje aan de zijkant van het labeltje bevestigd met een ringetje


VoilĂ ! Als je net zo'n verzamelaar bent als ik dan heb je twee armbandjes voor 0 euro totaal :)

Meer leuke DIY projecten kun je vinden op Invisible Crown

1 opmerking: